Lifetime free map-update

Espen_1978
Espen_1978 Registered Users Posts: 2
Apprentice Traveler
edited December 2021 in Devices using MyDrive Connect
Is lifetime free map-update not lifetime free map-update?

Comments

• VikramK
    VikramK Administrators Posts: 14,064
    Moderator
    Hi @Espen_1978
    Welcome to the community!
    It would depend if the device was purchased with lifetime maps. I reviewed your TomTom account and the device, unfortunately, does not have embedded lifetime services/maps.

Regards, Vikram
  • Espen_1978
    Espen_1978 Registered Users Posts: 2
    Apprentice Traveler
    Why not?
    When I bought it I had it lifetime free map-update.
    What do I not understand?
  • VikramK
    VikramK Administrators Posts: 14,064
    Moderator
    Hi @Espen_1978
    My advice would be to get in touch with our customer service. They might need some additional information before any changes can be made to the account.

Thanks, Vikram
  • SabineL
    SabineL Registered Users Posts: 9
    Apprentice Seeker
    Seit meinem Update sind die Radarwarnungen obwohl sie aktiviert sind mehr verfügbar, ich habe ein Via 135 mit Free Lifetime Maps und werde nun aufgefordert ein kostenpflichtiges Update zu kaufen. Dies kann ja wohl nur ein Irrtum sein. Bei Justanswars soll ich EUR 5,00 dafür bezahlen, daß mir ein Techniker weiterhilft, dies kann ich nicht nachvollziehen, warum soll ich jetzt für eine Antwort die einen Fehler von Tomtom beheben soll bezahlen. In der Hoffnung auf eine schnelle Antwort. Der telefonische Support ist ja nicht mehr erreichbar Mit freundlichen Grüßen Sabine
  • SabineL
    SabineL Registered Users Posts: 9
    Apprentice Seeker
    Sorry für eine Antwort sterben gehört natürlich nicht hinein
  • Willy875
    Willy875 Registered Users Posts: 5,969
    Revered Voyager
    @SabineL

The functionality of TomTom models has changed, speed camera services are linked to a subscription. When a speed camera subscription expires, the TomTom device stops issuing alerts.

Die Funktionalität von TomTom-Modellen hat sich geändert, Blitzerdienste sind an ein Abonnement gebunden. Wenn ein Abonnement für Radarkameras abläuft, gibt das TomTom-Gerät keine Warnungen mehr aus.
  • YamFazMan
    YamFazMan Posts: 20,998
     Superuser
    edited January 27
    Hi
    @SabineL
    SabineL wrote: »
    Since my update, the speed camera warnings are no longer available, although they are activated. I have a Via 135 with Free Lifetime Maps and am now being asked to buy a paid update. This can only be a mistake. At Justanswars I'm supposed to pay EUR 5.00 for a technician to help me, I can't understand why I should now pay for an answer that should fix an error from Tomtom. Hoping for a quick reply. The telephone support is no longer available. Kind regards, Sabine
    The phone service has been suspended (Indefinitely)
    The way of contacting Customer Services has changed
    For Tomtom Support Email or Chat lines...
    (Monday to Friday Normal Office Hours)
    Chat… Will be available during Normal Office Hours
    Email… Will be available outside of Normal Office Hours

Step by step tips when Contacting Tomtom Support....
    Here... https://discussions.tomtom.com/en/discussion/comment/1771083/#Comment_1771083

Stay Safe... ATB YFM