Connect TomTom Rider 550 (up to date 09/03/2022) with iPhone IOS 15.3.1

WVE
WVE Registered Users Posts: 1
New Seeker
edited March 10 in RIDER
Both the navigation system and iPhone indicate that they are connected to each other but do not communicate. MyDrive, messages, phone notifications, etc. do not come through on the navigation system. Remove the bluetooth connections several times in the iPhone and on the navigation system. New connection is created every time without errors, but nevertheless nothing works. The TomTom is twice in the list of Bluetooth devices in the iPhone.

I have come across similar reports in the forum from 2018 where TomTom refers to upcoming updates. If this does not work, you will miss many functions on your system and it is in fact a simple navigation system that can also be bought for much less money.

Mod edit: Machine translated (Dutch)

Answers

• kieron
    kieron Posts: 539
    Superuser
    edited March 9
    Hi @WVE -

Ga eerst naar je iPhone-instellingen en zorg ervoor dat
    1. WiFi staat uit.
    2. Bluetooth is ingeschakeld.
    3. De schuifregelaar voor mobiele gegevens bevindt zich aan de rechterkant en toont een groene kleur (Aan).
    4. Schakel Persoonlijke hotspot in en schuif in de instellingen "Anderen toestaan ​​deel te nemen" naar rechts, die vervolgens groen wordt, kies vervolgens in de pop-up die volgt "Alleen Bluetooth en USB" en NIET "WiFi inschakelen"
    In wezen zorgt het gebruik van de "Alleen Bluetooth en USB"-koppelingshotspot in uw iPhone-instellingen voor een enkele stabiele verbinding en heeft het minder last van de batterij van uw iPhone en geen problemen met oververhitting in vergelijking met de WiFi-hotspot-instelling.
    Volgende:

1. - Verwijder de MyDrive-app op je iPhone
    2. - Verwijder oude Bluetooth-koppelingen van de Rider op je iPhone
    3. - Verbind de Rider met je iPhone via Bluetooth via de standaard manier (druk op het verzoek "Nee" om de MyDrive-app te downloaden en gebruik om de Bluetooth-verbinding in te stellen)
    4. - Koppel je Rider NIET via de MyDrive-app als je later besluit te installeren
    5. - In uw Rider-instellingen, "vergeet" de huidige WiFi-verbinding, aangezien deze alleen nodig is voor downloads en waarschijnlijk voorrang heeft op de Bluetooth-verbinding.
    6. - Je kunt daarna nog steeds de MyDrive-app installeren en gebruiken (aangemeld bij je account) en deze gebruiken voor het verzenden van bestemmingen/routes, maar belangrijker nog: koppel je Rider niet binnen de MyDrive-app.

Het probleem ligt in de MyDrive-app (koppelen via de app).

~Kieron voegt eraan toe~

Apple introduceerde nieuwe Bluetooth-beveiligingsmachtigingen van iOS 13 en TomTom had geprobeerd de MyDrive-app aan te passen om de twee afzonderlijke Bluetooth-verbindingen effectief te laten werken voor verkeersgegevens en oproepen/sms'en, maar dit is momenteel nog niet opgelost.

Ik gebruik mijn Rider 500 (Sena 5s-communicatiesysteem en iPhone 12 Pro Max rechtstreeks gekoppeld voor oproepen) op deze manier met succes.
    (Courtesy Google Translate)
  • Haasbroek
    Haasbroek Registered Users Posts: 3
    Apprentice Traveler
    Beste Kieron,

Bedankt voor de uitleg.
    Helaas heb ik nog steeds geen toegang tot de verkeersservice van Tomtom. Ik gebruik een Iphone 12 pro max icm een Tomtom rider 550.
    Alleen de Mydrive service is verbonden.
    Ik heb de My drive app niet geinstalleerd.
    Is er nog een andere oplossing?
  • kieron
    Superuser
    Hi @Haasbroek -

In de Bluetooth-menu-instellingen van de Rider voor de verbonden iPhone, heb je Data for Traffic & andere services ingeschakeld, maar NIET voor Smartphone-berichten of Zien wie er belt en als je headset dit toestaat, Hoge kwaliteit (A2DP)?.
    (The above courtesy of Google Translate)
    Within the Rider Bluetooth menu settings for the connected iPhone, do you have Data for Traffic & other services turned on but NOT for Smartphone messages or See who is calling and if your headset allows it, High quality (A2DP)?.
  • Haasbroek
    Haasbroek Registered Users Posts: 3
    Apprentice Traveler
    Hi Kieron,

Bedankt, het probleem was inderdaad dat de smartphone berichten en zien wie er belt nog waren ingeschakeld. Inmiddels heb ik weer verbinding.
    Nogmaals bedankt.
  • kieron
    Superuser
    edited March 18
    Google Translate:

Thanks, the problem was indeed that the smartphone messages and see who is calling were still enabled. I am now connected again.
    Thanks again.

Hi @Haasbroek -
    :)