Live Services Europa - Mazda — TomTom Community

Live Services Europa - Mazda

The "Live Services Europa - Mazda" is one of the services that one could buy. When I click on "Details" however, I do not get any information about what these services offer so that I can judge whether I would like to buy them.
Does anybody know what is included in them? (there is also a service called "Live Services Europa" which, I presume, is not specific to Mazda but generic)
I am particularly interested to know if the "Live Services Europa - Mazda" offers some integration between the car's built-in display and my TomTom device (Go Premium X; it is reported as compatible for those services) and, if so, to what degree? I must mention that I do NOT have Mazda's navigation system (which shares the car's built-in display)
Finally, do these services include anything that I would not already have by using my TomTom on its own? (if yes, what?)
Many thanks in advance for any information that you may want to share!
Getaggt:

Beste Antworten

Antworten

• BemboBembo Beiträge: 12,105 Superuser
    Hallo @Ewaa
    vielleicht kannst du den Therad in das englische Forum verschieben

Danke
    lg. Bembo
  • ElchdoktorElchdoktor Beiträge: 1,066 [Revered Pioneer]
    Bembo schrieb: »
    Hallo @Ewaa
    vielleicht kannst du den Therad in das englische Forum verschieben
    Laut seinem Profil wohnt @nazoreos in Deutschland.

Weshalb Sie/Er seinen Beitrag am 12. Juni trotzdem auf Englisch geschrieben hat, das ist merkwürdig. Merkwürdig ist auch, dass Sie/Er seither auch nicht mehr online war.
    bearbeitet 31. Juli
    Hmm mal abwarten.
    vielleicht meldet er/sie sich noch
    mfg. Bembo
  • Trend43Trend43 Beiträge: 5,356 Superuser
    Er/Sie war am 12. Juni zuletzt im Forum, glaube kaum das da noch viel passiert.
  • nazoreosnazoreos Beiträge: 4 [Apprentice Traveler]
    Hallo an alle, die sich hier gemeldet haben.
    Dass ich in Deutschland lebe, bedeutet nicht dass Deutsch meine Muttersprache ist. Und weil meine Muttersprache Englisch ist, habe ich meine Fragen in Englisch gescrieben, da ich mich, auf diese Weise, mehr präzis ausdrucken kann. Ich ging, natuerlich davon aus, dass es mehrere Mitglieder des Forums gibt die Englisch lesen und verstehen koennen, auch wenn sie in Deutschland wohnen/leben. Es gab auch keinen Hinweis dass, in diesem Forum, Fragen ausschliesslich in Deutsch gestellt werden duerfen.
    Also, allen Forum-Mitgliedern die meine Fragen verstehen und mir entsprechende Antworte (in Englisch oder in Deutsch) geben koennten, waere ich sehr dankbar.
    @Lochfrass: Thank you very much for your answer!

I presume that my Go Premium X (similar to the 6200) is a Nav4 device and, if so, it will not benefit (even if it were compatible) from these Live Services (I do not really care about having the weather info on the Navi).

Thanks again!
    @Elchdoktor: thanks for your answer!

I find the Live Traffic Data fantastic! It is accurate to within 100 meters or even better, in my experience. I already had this in my previous Navi (Go 6000) and found it invaluable.

Conclusion: From the answers that I received (thank you to all involved!) and considering my requirements, it seems that I will not get any benefit from buying the "Live Services Europa - Mazda". We can consider this thread as closed, therefore (having received useful answers). Many thanks again!
    bearbeitet 1. August
    @nazoreos

Halllo,
    es wäre nicht schlecht wenn du im Deutschen Forum auch deutsch Schreiben würdest.
    Es gibt auch ein englisches und ein französisches Forum.
    Ich Danke dir fürs Verständnis. Klar gibt es übersetzter wo man einsetzten kann..

lg. Bembo
  • hajuehajue Beiträge: 1,871 Superuser
    Hallo @Bembo ,

er hat doch hier https://discussions.tomtom.com/de/discussion/comment/1663290#Comment_1663290 bereits erklärt, warum er in Englisch geschrieben hat. Sollte man evtl. mal akzeptieren sofern es hier im deutschen Forum nicht Überhand nimmt. :)

Gruß
    Hans-Jürgen
Anmelden oder Registrieren, um zu kommentieren.